Gens'Cruor RPG

Prawo Nakazuje Do Walki Używać Miecza


#1 2007-12-16 20:33:13

Dieter Morinem

Bóg

status 5060538
7996459
Call me!
Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 18

Atrybuty

Każda postać ma 6 podstawowych atrybutów. Każdy atrybut opisuje częściowo twoją postać i wpływa na niektóre z jej działań.

Siła (S) : Określa umięśnienie oraz fizyczną moc twojej postaci. Atrybut ważny dla wojowników, barbarzyńców, paladynów, tropicieli oraz mnichów.

Zręczność (Zr) : Określa zwinność, refleks oraz równowagę. Ważny dla łotrzyków.

Budowa (Bd) : Odzwierciedla zdrowie i wytrzymałość twojej postaci. Zwiększa liczbę punktów wytrzymałości, tak więc ważna dla każdego.

Intelekt (Int) : Określa, jak dobrze twoja postać uczy się i rozumie. Jest ważny dla czarodziejów, ponieważ wpływa na to, jak wiele czarów mogą rzucić.

Roztropność (Rzt) : Opisuje siłę woli, zdrowy rozsądek, spostrzegawczość oraz intuicje postaci. Ważna dla kapłanów oraz druidów, jest także istotna dla paladynów i tropicieli.

Charyzma (Cha) : Mierzy się nią osobowość postaci, umiejętność perswadowania, zdolności przywódcze oraz atrakcyjność fizyczną. Ważna dla paladynów, zaklinaczy i bardów.

Wartości tych cech wahają się od 0 do nieskończoności. Normalny ludzki przedział to 3 - 18.

S 0 znaczy, że postać nie może się w ogóle ruszać. Leży bezbronna na ziemi.
Zr 0 znaczy, że postać nie może się w ogóle ruszać. Stoi w bezruchu, sztywna i bezbronna.
Bd 0 znaczy, że postać jest martwa.
Int 0 znaczy, że postać nie może myśleć i jest nieprzytomna w przypominającym śpiączkę odrętwieniu, bezbronna.
Rzt 0 Znaczy, że postać zapadła w głęboki sen wypełniony koszmarami, bezbronna.
Cha 0 znaczy, że postać zapadła w przypominające śpiączkę odrętwienie, bezbronna.

Notowanie ujemnych wartości nie jest nigdy potrzebne. Wartość żadnej Cechy nie może nigdy spaść poniżej 0. Niektóre istoty nie posiadają pewnych Cech. Te istoty nie mają Cech o wartości 0 - nie mają Cechy wogóle. Modyfikator z nie-Cechy wynosi +0.
Modyfikatory z cech
Każda Cecha daje określony modyfikator. Może być on obliczony ze wzoru:
(Cecha/2) -5 [zaokrąglić w dół]
Modyfikator to liczba, którą dodajesz lub odejmujesz od rzutu kością gdy postać próbuje zrobić coś związanego z daną Cechą. Pozytywny modyfikator jest nazywany bonusem, negatywny karą.


Atrybut     Modyfikator
8-9             -1
10-11             0
12-13             +1
14-15             +2
16-17             +3
18-19             +4
20-21             +5



Używanie cech

Siła
Każda istota, która może fizycznie manipulować obiektami ma minimum 1 S. Istota bez S nie może stosować siły, zwykle z powodu braku fizycznego ciała lub dlatego, że nie może się ruszać. Istocie automatycznie nie wychodzą testy Siły. Jeśli istota może atakować, dodaje swój modyfikator ZR do bazowego ataku zamiast modyfikatora S.

Zręczność
Każda istota, która może się poruszać ma minimum 1 Zr. Istota bez Zr nie może się ruszać. Jeśli możę działać dodaje swój mod Int do inicjatywy zamiast mod Zr. Istocie nie wychodzą testy Refleksu i Zr.

Budowa
Jeśli mod Bd postaci się zmieni, jej KW również zmieniają się odpowiednio. Każda żywa istota ma minimum 1 Bd. Istota bez Bd nie ma ciała lub metabolizmu. Jest niewrażliwa na wszystkie efekty, które wymagają testu Wytrzymałości, chyba, że efekt działa również na przedmioty.>Istota jest też niewrażliwa na uszkodzenia i wysysanie Cech, wysysanie energii i nie wychodzą jej testy Bd.

Intelekt
Każda istota, która potrafi myśleć, uczyć się lub pamiętać ma minimum 1 Int. Istota bez Int to automat, kierowany prostymi instynktami lub zaprogramowanymi instrukcjami. Jest niewrażliwa na wszystkie efekty umysłowe (uroki, przymus, urojenia, wzory i efekty morale) i nie wychodzą jej testy Int.

Roztropność
Każda istota, która potrafi odczuwać otoczenie w jakikolwiek sposób ma minimum 1 Rzt. Wszystko bez Rzt jest przedmiotem, nie istotą. Wszystko, co nie ma Rzt nie ma też Cha i na odwrót.

Charyzma
Każda istota zdolna do odróżniania siebie od tego co nią nie jest ma minimum 1 Cha. Wszystko bez Cha jest przedmiotem, nie istotą. Wszystko bez Cha nie ma też Rzt i odwrotnie.
Zmiany wartości atrybutów
Wartości Atrybutów mogą wzrastać bez ograniczeń. (co każde 4 poziomy każda postać dostaje 1 punkt który może przeznaczyć na wzrost jednego ze swoich atrybutów) Trucizny, choroby i inne efekty mogą czasowo obniżyć Atrybut (czasowe uszkodzenie cechy). Punkty Atrybutów stracone w wyniku uszkodzenia wracają samoczynnie, zwykle w tempie 1 pkt. na dzień. Niektóre efekty wysysają Atrybuty. Punkty stracone w ten sposób nie odnawiają się same.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.copernicus.pun.pl www.udc.pun.pl www.cafeots.pun.pl www.burningelitelegion.pun.pl www.darkbleach.pun.pl